Blog door EeStairs over project Pierre Plantée, Saint-Tropez [FR], samenwerking met Peter Mikic Interiors
Peter Mikic, een toonaangevende interieurontwerper uit Londen, lijkt geen angst te hebben. Toen hij het interieur creëerde voor het vakantiehuis van een Britse ondernemer in St Tropez, drukte hij echt zijn stempel (en zijn trap) op het ontwerp vanaf het moment dat de voordeur werd geopend.
De geometrie van de trappen is het meest dramatisch en mooi van bovenaf gezien, en het meest elegant waar de twee trappen samenkomen op de overloop. Zoals je kunt zien zijn de geometrie en de oppervlakken van gepolijst pleisterwerk en marmer supernauwkeurig en superglad. En let op de koperen traplamp – nog zo’n verfijnd element geproduceerd door EeStairs.
Zoals deze afbeelding laat zien, was de belangrijkste uitdaging ervoor te zorgen dat de geometrie, oppervlakken en randen van de trap perfect waren. Het resultaat is dat elk deel van de trap lijkt te gloeien met zacht licht. De absoluut gladde onderkant en de tweelaagse balustrade zijn bekleed met marmer en gepolijst gips – dit laatste is een prachtige oppervlaktebehandeling die voor het eerst werd gebruikt in het oude Rome.
Het pleisterwerk was uitzonderlijk uitdagend: onze vakmensen brachten verschillende lagen gepolijst pleister aan op Fermacell en delen van precies gebogen multiplex en bevestigden deze ter plekke naadloos aan de balustrades. Het zeer sensuele effect wordt versterkt door de binnenste balustrades, treden en stootborden te bedekken met lasergesneden delen van Italiaans marmer.
Het algemene interieurontwerp van Peter Mikic zorgt voor slimme en sensuele contrasten tussen de oppervlakken en rondingen van de trap en het kleurrijke marmer van de vloeren, de deuropeningen en het koperen beslag.
Deze contrasten zijn even duidelijk in het ensemble van open boekenkasten, cassetteplafonds en lichte meubels. En zijn bekwame composities van kleur en textuur zijn bijzonder bevredigend in de zitkamer, waar de tinten van het tapijt, de vloerbedekking, het meubilair – en zelfs het grote schilderij – perfect in balans zijn.